Графік роботи на Великдень

×
гаряча лінія для пацієнтів
icon
0 800 217 887
7:00 - 20:00
Консультація лікаря для пацієнтів
icon
0 800 219 696
7:00 - 20:00
гаряча лінія для лікарів
icon
0 800 752 180
7:00 - 20:00
Багатоканальний телефон для мешканців міста Київ

Додаткове роз’яснення алергічних станів для пацієнтів і лікарів

05.01.2024
Фото - Додаткове роз’яснення алергічних станів для пацієнтів і лікарів
100% доказово 100% зрозуміло 100% відповідально


Сьогодні шлях пацієнта від дебюту алергічних симптомів до встановлення діагнозу сповнений спроб самостійно встановити собі діагноз і призначити лікування. Це, звичайно, призводить до помилок та втрати часу, бо необхідних компетенцій у пацієнта просто немає. В кращому випадку при появі алергічних або подібних до них симптомів хворий звернеться за порадою до фармацевта або просто в інтернеті спробує нагуглити собі діагноз та лікування.


Цікава статистика (результати опитування в соцмережах):

  • 5,9% пацієнтів купують ліки, які бачать в рекламі;
  • 17% займаються самолікуванням;
  • 30% консультується з провізором та купують безрецептурні препарати, які в 60% складають саме антигістамінні препарати;
  • і лише 30% пацієнтів йдуть за рецептом і консультуються з лікарем.
     

Зазвичай все завершується придбанням протиалергічних та антигістамінних лікарських препаратів. І іноді це лікування навіть може спрацювати, але у більшості випадків - ні. Такі симптоми погано контролюються, адже істинна алергічна реакція виникає внаслідок дії алергенів, які визначаються лише завдяки обстеженню.

 
Сьогодні в Україні 10 млн алергіків, з яких 6,8 млн не обстежуються та не знають причинного алергену.

Зазвичай лікарю, зважаючи на буденні реалії, практично неможливо за 20 хвилин:

  • опитати пацієнта;
  • провести алергологічне обстеження;
  • заповнити документацію;
  • пояснити пацієнту, який препарат та чому він призначає;
  • які дослідження та навіщо слід виконати.
     
Часто це відбувається коштом особистого ресурсу лікаря. Але рішення цієї проблеми існує.
 


Лабораторія ДІЛА, спільно з брендом ImmunoCAP, впровадила проект для реальної співпраці між лікарем-алергологом, лабораторією та пацієнтом з алергією.

Цей проект забезпечує потреби:

  • пацієнта в розгорнутій та доказовій інформації щодо його алергену;
  • лікаря за рахунок зменшення інформаційного і ресурсного навантаження.
     

Лікарю треба найшвидше встановити причину та конкретний діагноз у пацієнта. Зазвичай діагностичний підхід виглядає так: збір клініко-анамнестичних даних, а далі лікарі використовують шкірні тести або лабораторні тести. Що ж зміниться?

Як це працює?

Клінічний випадок: на прийомі дівчинка 8 місяців. Зі слів мами під час введення в прикорм вареного яйця у дитини виник ангіонабряк губ, почервоніння, висипання.

Анамнез життя: дівчинка народжена від 1 вагітності, 1 пологів, перебуває на грудному вигодовуванні, до даного моменту проявів алергічних реакцій у неї не було.

Сімейний анамнез: у батька весняний поліноз, в дитинстві спостерігався атопічний дерматит.

За рекомендацією сімейного лікаря мама одразу дала дитині антигістамінні препарати, усунула симптоми і звернулась до алерголога саме для визначення причинного продукту. 

У лікаря, найімовірніше, виникає підозра на алергію на білок яйця, він скеровує на діагностику. Лікар знає, що бланк результату матиме додатковий опис алергену, до якого виявлена чутливість:

1. Результат дослідження з додатковою інформацією про алерген
2. Симптоми даного виду алергії
3. Можливі перехресні алергічні реакції
4. Ризик розвитку важкої алергічної реакції
5. Види їжі, що містять дані алергени, зокрема приховані
6. Застереження до вживання (додаткова термічна обробка чи інше)
7. Поради, як впоратись з важкою алергічною реакцією
8. Акцент на необхідності фахової консультації лікаря алерголога

 

Результати, які отримуватимуть пацієнти в ДІЛА? 

При повторному візиті до лікаря алерголога, пацієнт буде поінформований, і що найважливіше -  розумітиме алгоритм дій при важких алергічних реакціях. Відтак час прийому лікаря суттєво скоротиться, а якість підготовки пацієнта до візиту лікаря - покращиться, адже він матиме змогу завчасно підготувати питання.

Таким чином, надаючи додаткове роз’яснення  шлях пошуку причинного алергену вдасться суттєво скоротити, а пацієнт зможе отримати доказову інформацію про свій стан.
 

Для яких досліджень можна буде отримати додаткове роз'яснення? 

Завантажте наші додатки
для iOS та Android
Замовте виклик медсестри додому